Förskoleklass v 5

På gymnasiken denna veckan hjälptes vi åt att bygga en hinderbana. Vi jobbade med armstyrkan i ringarna, slog kullerbyttor, hoppade sidohopp, klättrade och gick balansgång.

Tillbaka i klassrummet började vi på veckans bokstav som är Kk.  Vi arbetade i häftet och på våra ipads. Vi samlade också ord på Kk.

Vi har arbetat med känslor och alla elever har fått göra sin egen känslobok där de har skrivit när de känner en specifik känsla.

Vi har tränat på att följa en instruktion som till slut blev en katt. Barnen fick klippa mycket med sax.

Vi har haft hemlig kompis. Fråga gärna ert barn vad det innebär!!

Vi har fått en affär. Eleverna skrev prislappar och bestämde tillsammans vad allt skulle kosta. De fick handla två och två och ta varsin sak. Priset på detta skrev de sedan ner i sin skrivbok. De fick mynt att räkna och betala med.

Vi har börjat på en ny kapitelbok som heter:

Trevlig helg till er alla!

Ann  Cissi  Hanna

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.