Åk 3 v.7

Så var det dags för lite ledighet igen.

Vi startade veckan med ett SO-pass och dagen till ära läste vi en text och tittade på en film om hur det kommer sig att alla hjärtans dag uppmärksammas. Därefter passade det bra med lite hjärtligt pyssel.

I svenskan har vi bland annat jobbat vidare med läsförståelse, faktatext-skrivande och stavning.

I matematiken fortsätter vi att repetera, träna och befästa våra kunskaper inom flera områden. Störst fokus den här veckan har varit bråk och tals värde. Får någon lite långtråkigt på sportlovet finns en hel del uppgiften inom olika områden att göra på matteappen.se om man vill. 😉 Det är samma inloggningsuppgifter som på matteportal.

På NO:n pratade vi om vad elektricitet är, vad vi använder det till hemma samt om energikällor. Eleverna genomförde några experiment om statisk elektricitet.

Dagens elevens val i form av en bildlektion planerades och genomfördes av Tilde och Edit. Bra jobbat!

Jag önskar er en trevlig helg och ett skönt lov!

V.9
Måndag:
Idrott, ta med ombyte och handduk.
Tisdag:
Läsläxa kapitel 20 + lilla läxboken
Onsdag:
Idrott, ta med ombyte och handduk.
Torsdag:
Fredag: