åk 5 veckoinfo

Hej föräldrar och elever i åk 5

Här kommer lite information om vad vi gjort under vecka 7 Veckobrev v. 7 -22 .

Tiden har gått otroligt fort och nu är det sportlov. Hoppas ni alla får ett härligt och kul sportlov. Efter lovet hoppas jag att alla är friska och redo för nya utmaningar.

Vi har jobbat på med Digipuls hela veckan. Barnen är duktiga på att röra sig, vi tränar på många roliga danser. Vårt odlingsprojekt har vi tappat fart i, så det får blir nya tag efter sportlovet. I måndags gjorde eleverna alla hjärtansdag kort och i onsdags lästes det kärleksdikter. Varje onsdag är bibliotekarien Philip i klassen och analyserar dikter tillsammans med oss.

Eleverna har massor av matteträning i elevspel.se. De kan gå in när som helst och träna inför multiplikationsläxorna. De hittar spelen i deras uppdrag. De elever som inte kommer ihop sina inloggnings uppgifter får maila mig.

Läxor vecka 9:

Mån: Ta med sig boken ”Svart bälte” till skolan + anteckningsbok

Tis: Multiplikationstabell 6 (v. 1) + kunna berätta om hur andningen går till i vår kropp.

Ons: Glosläxa

Tors: Multiplikationstabell 7 (v.1)

Fre: Multiplikationstabell 8 (v. 1)

V önskar er alla en trevlig helg och ett mysigt sportlov//Cilla, Hampus, Anette och Daniel

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.