åk 6 hkk läxa till den14 mars

Hej alla elever och föräldrar i åk 6

Här kommer en hemkunskapsläxa som skall vara klar den 14 mars.

Era ungdomar ska sortera tvätt hemma. De ska sortera genom att titta på tvätt-etiketten på plaggen som ska sorteras. Idag har vi pratat om tvätt på HKK. Jag har sagt att de minst ska sortera 10 olika plagg. De ska motivera för dig som förälder varför de sorterat som de gjort. Jag vill helst ha en bild på sorteringen t.ex. via sms eller via en iPad. Jag vore tacksam om ni kunde ge tumme upp eller ner för klädsorteringen (gärna i anslutning till sorteringsbilderna). Om ditt barn behöver låna en iPad behöver ni kontakta mig.

Låt gärna er ungdom tvätta en tvätt samtidigt.

Om ni inte har möjlighet att hjälpa ert barn med läxan så får ni gärna meddela mig via e-post på cecilia.winberg@almhult.se eller via sms.

Tack för hjälpen!!//Cilla Ry 5