Förskoleklass v 10

Vi började veckan med gympa och det blev en lärorik och rolig hinderbana som eleverna tog sig ann med stor entusiasm.

Veckans bokstav har varit Tt som i tulpaner.

Bokstavsarbetet i häftena går bättre och bättre. Det märks att elevernas finmotorik har förbättras då bokstäverna går lättare att forma på pappret. Att alla bokstäver ska skrivas uppifrån och ner eller lyfta pennan eller inte sitter inte riktigt än men vi tränar vidare. För det är alltid lättare att lära sig rätt från början än att behöva lära om även om det såklart också går bra.

Vi har även denna vecka ägnat ca 25 minuter per dag åt mattespelet Vektor. Då spelet känner av på vilken nivå man behöver utmanas så är det lite kämpigt för alla elever men det ger verkligen resultat. Vi kan redan nu se hur framförallt arbetsminnet har förbättrats bara på dessa veckor. Vi har även arbetat i mattehäftet och vidare med dubbelt och hälften.

Linbanan har kommit på plats till många elevers stora glädje. Tack säger vi till alla som gjort denna önskan möjlig.

Idag har vi haft omröstning om vilken låt vi önskar ska vinna i Melodifestivalen på lördag. Vi får väl se om vi tycker som resten av Sverige.

Ha en skön helg och ta vara på varandra

Mvh Hanna, Cissi och Ann

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.