Förskoleklass v 12

Hela veckan har vi arbetat med böckerna om superhjälten Röda masken. I detta temat har det ingått att rita superhjälte, rita superskurk, träna olika förmågor så som ”Hittaförmågan” och ”Kommaihågförmågan”. Vi har haft flera tipspromenader och Kahoot efter att ha läst klart böckerna för att träna vår läsförståelse. Vi har idag börjat på bok nr 5 så vi har läst mycket och eleverna ville bara höra mer, härligt när böcker kan fånga eleverna så bra.  Vi har arbetat enskilt och i par med olika arbetsblad som eleverna fått ta hem idag. Vi har i detta temat arbetat mycket med värdegrunden och vi har haft många givande samtal i klassen kring detta. Det var en del lite svårare ord i texten så eleverna har haft möjlighet att utöka sitt ordförråd. Temat avslutade vi med maskerad där alla som ville var utklädda och hade olika superförmågor. Hannas förmåga var att läsa tankar, Anns förmåga var att hon kunde prata med djur och Cissis förmåga var att hon glömmer saker lätt:-)

Det passade väldigt bra i vårt tema att vi hade både elevråd och trygghetsråd denna veckan.

Vi har även haft invigning för vår Linbana som föräldraföreningen ordnade. Detta går att läsa om i tidningen. På invigningen höll Lotta tal, alla fick leka och så fick mycket god fika också.

På gympan hade vi ”Följa John” i ring och sedan hade vi samarbetsövningar med ballonger.

Ha en härlig och förhoppningsvis solig helg

Ann, Hanna och Cissi

Påsklov v. 15

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.