Veckobrev åk 6, v 13

Denna vecka har vi avslutat vårt arbete med världsreligionerna. Eleverna har verkligen varit duktiga på att träna hemma och visar att de kan mycket om de olika religionerna. Nästa vecka kommer vi att arbeta med värderingsövningar. Veckan efter påsklovet kommer vi att arbeta med samhällskunskap, lag och rätt.

I matten jobbar vi just nu med omvandling av enheter. Eleverna får själva avgöra om de vill ha extrapapper för att träna mer på de olika omvandlingarna. Den 22 april kommer vi ha ett litet test på hur väl de kan göra omvandlingar.

Nästa vecka är det dags för nationella prov i engelska. Det innebär att eleverna inte har något språkval på tisdagen. Eleverna får gärna ta med sig något att äta på tisdag och torsdag.

På fredag kommer hela skolan att ha påskaktiviteter. Åk 4-6 kommer att vara tillsammans under morgonen och tillverka skyddsdräkter åt ägg samt vara ute och leta påskägg.

Vecka 14

Måndag;

Tisdag; Nationella prov engelska, idrott

Onsdag;

Torsdag; Nationella prov engelska, idrott, lämna in idrottsläxa

Fredag; påskaktiviteter

Trevlig helg!

Kommande aktiviteter

V 15 Påsklov

4/5 Nationella prov matte

6/5 Nationella prov matte

27/5 Lovdag

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.