Veckobrev åk 6, v 16

Ännu en vecka har gått och det känns som om sommarlovet närmar sig med stormsteg! Vi jobbar på för fullt för att hinna med allt innan det är dags för eleverna att lämna Ryfors skola.

Det börjar bli dags för utvecklingssamtal och precis som i höstas fyller ni i vilken tid ni vill ha genom att följa länken. (Hör av er om den inte fungerar!) Tidsbokning Det finns möjlighet att ha mötet över Teams om man har svårt att komma hit. Skriv i så fall det på raden där ni bokar samtal så skickar jag en inbjudan via mail. Är man inte intresserad av att ha utvecklingssamtal vill jag att man skriver det i ett mail till mig. Har jag inte fått någon tidsbokning eller något mail den 9 maj kommer jag att maila en tid för samtal. Under samtalet tänker jag att vi pratar om hur det känns i skolan, tankar inför skolbyte, nationella prov och kunskapsutveckling. Samtalet tar ca 30 min.

I matten har vi gått igenom det sista nya området inför de nationella proven. Under nästa vecka kommer vi att arbeta med att repetera och eleverna får möjlighet att jobba med de områden som de tycker är svåra. Alla har ett eget repetitionshäfte som de jobbar i. De får gärna jobba i det hemma också om de vill känna sig väl förberedda.

Vi har börjat med vårt nya arbetsområde ”Lag och rätt”. Vi har pratat om olika lagar, varför de finns och om vad eleverna vet. Vi kommer att hålla på med detta arbetsområde i några veckor innan vi avslutar terminen med historia.

Trevlig helg!

V17

Måndag;

Tisdag; Idrott, språkval

Onsdag;

Torsdag; Idrott

Fredag;

Kommande aktiviteter

4/5 Nationella prov matte

6/5 Nationella prov matte

9/5 sista dag att boka utvecklingssamtal

16/5 Simning

19/5 Åk 6 håller i utedag

27/5 Lovdag

30/5 Utedag

8/6 Besöka Linné

9/6 Skolavslutning på kvällen

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.