åk 5 veckoinfo

Hej alla föräldrar och elever i åk 5

Här kommer information om veckan som varit, vecka 16 Veckobrev v. 16 -22.

Hoppas alla hade en härlig påskhelg förra veckan. Denna vecka har vädret varit fantastiskt och våra växter har frodats. En del elever har varit riktigt duktiga på att ta hand om sina växter under påsklovet, så kul att se.

Även denna vecka har eleverna jobbat bra och vi har haft fin arbetsro i klassrummet. Vi jobbar stenhårt med matten och har precis kommit igång med stormaktstiden. Vi kommer att ha de flesta idrottslektionerna ute, den resterande delen av terminen.

Vecka 17 läxa:

Mån:

Tis: läxhjälp!

Ons: eng läxa: glosor, matteläxa på elevspel.se om enhetsbyte

Tors: Stormaktstiden i historieboken sid 54-57 läsa igenom texten en gång samt fundera över vad du läst. Rättstavningsord: lugn, ugn, regn, vagn, signal, fiskeagn, bank, tanke, länk, tänka, sänka, yngst, svänger, länge, långkalsong, stängt, veckopeng.

Fre: läsförståelseläxa

Den 13 maj kommer vi att göra en cykel-utflykt tillsammans med årskurs 4:a. Om någon saknar cykel vänligen meddela mig samt om någon har en cykel för utlåning vänligen meddela mig, tack för hjälpen

Vecka 17 börjar utvecklingssamtalen, välkomna.

Hoppas ni alla får en härlig helg//Cilla

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.