Veckobrev åk 6, v 19

Denna vecka har vi börjat arbeta med historia som är vårt sista arbetsområde inom so. Vi tittar på film, har genomgångar och eleverna jobbar med frågor för att befästa kunskapen. De elever som är frånvarande behöver själva ta ansvar för att de har koll på de olika tidsepokerna. Området avslutas med en skriftlig uppgift som senast ska lämnas till mig den 30 maj. Det är möjligt att eleverna behöver jobba med denna uppgift hemma för att bli färdiga. Det är upp till eleverna att känna om de behöver göra det för att kunna lämna in den i tid.

På svenskan arbetar vi med att utveckla berättelseskrivandet. Eleverna tränar på gestaltningar, skiljetecken och en berättelses struktur. Som avslutning ska de lämna in en berättelse för bedömning. Denna berättelse ska lämnas in senast 25/5.

Som avslutning här på Ryfors skola kommer klassen att åka till Älmhult den 9 juni för lite blandade aktiviteter. Eleverna får gärna ha med sig lite fika denna dag. Mer info kommer.

På måndag ska eleverna åka och bada. Det är viktigt att de kommer ihåg badkläder!

Trevlig helg!

V 20

Måndag; Simning i Haganäsbadet

Tisdag; Språkval