Friluftsdag för åk F-3

Hej alla elever och föräldrar till åk F-3

Alla 6:or välkomnar hela lågstadiet på Ryfors skola till en friluftsdag utomhus, på torsdag den 19 maj!

På torsdag är det alltså dags för en friluftsdag för hela lågstadiet. 6:orna på skolan har planerat dagen, ett av deras mål är att alla ska ha kul och lära sig olika bollsporter. Eleverna samlas i sina klassrum för att delas upp i 4 olika grupper, därefter går de ut på skolgården där 6:orna står färdiga att ta hand om eleverna. Alla mentorer följer med någon grupp sedan är det bara för eleverna att delta i aktiviteterna.

Vår önskan är att alla elever kommer ombytta till skolan samt har med sig om möjligt en frukt och en plastflaska med vatten. Efter lunch är friluftsdagen slut och eleverna återgår till sina ordinarie lektioner. De elever som har en lång dag efter lunch får givetvis duscha direkt efter intagen lunch.

Tänk på, kläder efter väder.

Välkomna på torsdag! // 6:orna på Ryfors skola

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3, F-klass. Bokmärk permalänken.