Veckobrev åk 6, v 20

Denna vecka har varit lite speciell då många varit sjuka. Jag hoppas att alla kryar på sig snabbt och snart är tillbaka!

Under veckan har de elever som varit i skolan arbetat vidare med historiauppgiften som ska vara inne den 30/5. Tyvärr blir det knappt om tid för dem som varit sjuka och de behöver troligtvis jobba en hel del hemma för att hinna med. Betygen sätts den 31 maj och därför kan jag inte förlänga tiden för uppgiften. Eleverna behöver sina historiaböcker och tillgång till Teams för att kunna jobba med uppgiften. På Teams finns veckans genomgång inspelad och i so-chatten finns det länkar till 2 filmer som man kan se. Där finns också frågor att svara på samt bedömningsuppgiften som ska lämnas in den 30/5.

Många missade simningen i måndags och får en ny chans nu på måndag. Badkläder med gäller för alla som inte var med och simmade i måndags. De som har simmat stannar i skolan och får tid att jobba med de uppgifter som behöver lämnas in.

V 21

Måndag; Simning