Veckobrev klass 2 , v. 20

Hej alla!

Denna veckan har vi genom demokrati planerat inför skolavslutningen. Vi har tillsammans kommit med förslag på låtar till utspringet som alla sedan fått rösta på. På svenskan har vi jobbat på med våra arbetsböcker och tränat mer finmotorik genom olika slags välskrivningar. I matematiken har vi fortsatt jobbar med bråk.

På engelskan har vi tittat på The Muzzy och övat på att uttala My name is… I am ….years old. Vi har också tränat på att säga siffror och talen 1-20 .  Vi håller just nu på med ett större bildproject som ska bli färdigt lagom till skolavslutningen. På SO:n har vi tillsammans med åk 3 skrivit våra namn i runskrift och karvat in namnen på ”stenar”(gipsstenar). Idag har eleverna fått måla med röd färg i det utkarvade. Det blir fantastiskt snyggt!

Åk 6 har i torsdags genomfört en mycket trevlig friluftsdag för F-3. Vi fick prova på brännboll, fotboll, innebandy och spökboll. Eleverna grupperades i blandade stadier och varje grupp hade en pedagog med sig. Det var en mycket uppskattad dag. Bra jobbat åk 6! 🙂

OBS!

Den 24/5 skulle vi haft en friluftsdag med en naturpedagog från miljöspanarna. Detta är inställt på grund av sjukdom. Vi hoppas att det blir av i höst istället.

Jag önskar er en trevlig helg!

Vecka 21

• Måndag, matteläxa (multiplikationstabellen.se, välj mellan 2:ans, 3:ans eller 4:ans tabell) och läsläxa egen bänkbok, minst 20 min (läxor från 23/5 – 30/5)
  • Tisdag, idrott utomhus (ombyte och duschartiklar)
  • Onsdag, slöjd. Efterarbete av teaterföreställningen Guldet. Pedagog från regionteatern kommer hit 8:15 – 9:15.
  • Torsdag, helgdag (ingen skola)
  • Fredag, lovdag (ingen skola, fritids öppet)

Kommande

• 9/6 Skolavslutning kl. 17:30