åk 5 veckoinfo vecka 21

Hej alla föräldrar och elever i åk 5

En kort och intensiv vecka.

Denna vecka har vi arbetat med att skriva både insändare och intervju under svenskan. Vi har även gått igenom ä-ljudet och haft klassråd. På matematiken fortsätter vi med att läsa av diagram samt jobba med sannolikhet. På so:n pratade vi om karl XI ”Gråkappan” och reduktionen. Vi tittade på olika filmer om huden och nervsystemet på no:n samt gjorde ett par quiz efter varje film vi sett. Några elever hann även göra känsel experiment och de som missat provet förra veckan fick göra det i går.

Under veckan har vi även tränat på en sång som eleverna ska sjunga på avslutningen.

Kommande vecka blir det Anette och Daniel som tar några av mina timmar eftersom jag har seminarium på måndag och ska ut och vandra med åk 4 på torsdag. På fredag blir det läxförhör på alla begreppen som vi jobbat med på historian. Alla elever har begreppen i skolan, vi har jobbat med dem i skolan men de får gärna ta hem dem och även träna på orden hemma.

På torsdag efter lunch åker eleverna till Fenix, fritidsgården i Älmhult. De åker buss dit och kommer hem med bussen lagom till att åka hem med en ny buss. 🙂

Läxor v. 22

mån:

tis: Träna på avslutningssången samt dansen.

ons: Glosor?

tors: Träna på avslutningssången samt dansen. Fenix!

fre: Läxförhör på alla historiebegreppen!

Trevlig helg!// Cilla

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.