Veckobrev klass 2, v. 21

Hej alla!

Idag har vi haft besök av Madeleine från regionteatern. Vi har gjort efterarbete av teaterföreställningen Guldet. Eleverna fick bearbeta föreställningen på flera olika sätt (rörelse, samtal och bild).

På svenskan har vi börjat att högläsa elevernas egna kapitelsagor om den magiska dörren. Detta är både pirrigt och nervöst tycker många. Vi gör det till en mysig stund och släcker ner, tänder ljus och det är jag som läser sagor högt. Eleverna applåderar sedan författaren och författaren väljer själv om de andra får se bilderna.

På engelskan har vi tittat på The Muzzy och övat på att uttala olika ord och fraser. Vi har även gjort stationer med olika spel och olika svårighetsgrad. Vi har knappt hunnit med någon matematik denna kortveckan men vi har lyckats att arbeta lite med våra individuella mål. På skolans val har vi gjort en EQ lek där eleverna fick samarbeta i par. De skulle gå hinderbana med en ärtpåse på huvudet, detta var både svårt och roligt. Det var otroligt fina samarbeten, teamwork på högsta nivå. 🙂 #stoltfröken

I bilden har vi jobbat och slitit med vårt bildproject som eleverna kommer att hålla i handen vid utspringet på skolavslutningen.

Jag önskar er en trevlig långhelg!

Vecka 22

• Måndag, matteläxa (multiplikationstabellen.se, välj mellan 3:ans, 4:ans eller 5:ans tabell) och läsläxa egen bänkbok, minst 20 min (läxor från 23/5 – 30/5)
  • Tisdag, idrott utomhus (ombyte och duschartiklar)
  • Onsdag, slöjd