Åk 1, v.21

Hej !

Det blev en väldigt kort vecka, men vi har jobbat på effektivt 🙂

• Under våra mattepass har vi fortsatt med arbetsområdet addition och subtraktion inom talområdet 10-20. Vi har fokuserat på fler än och färre än under veckan.
  • I svenskan har veckans bokstav varit Xx. Vi har rimmat och gjort tungvrickaren Sex laxar i en laxask. Eleverna har hunnit sjunga Olles bokstavssång många gånger 🙂
  • Idag fick vi besök av en teaterpedagog som arbetade vidare med föreställningen Guldet. De fick röra sig i takt med musik och därefter målade de bilder vad som är ”guld värt för mig”.

Vi önskar er alla en trevlig långhelg!

Hälsningar Evelina, Sandra, Maria och Annie

Måndag: Matteläxa, träna mattekort

Tisdag: Idrott. Ta med utekläder.

Fredag: Ta med mattekorten.

Kommande aktiviteter

8/6 vi gör en liten utflykt i närområdet. Man får ta med sig fika om man vill. Mer info kommer i nästa veckobrev.

9/6 Skolavslutning på torsdagskvällen