åk 5 veckoinfo

Hej alla föräldrar och elever åk 5

Nu närmar sig sommarlovet med stormsteg! Här kommer information om vad vi hunnit göra under veckan som gått Veckobrev v. 22 -22 .

På torsdag blir det en kort utflykt 8:30 -13:30, vandring 6 km i Pjätteryd. Sjöstabygd ”På gårdagens stigar”. Ta med bra vandringsskor, vattenflaska, frukt eller fika om du vill. Pedagogerna kör i sina bilar till startplats. Skollunch (pannkakor) kommer vi att äta ute någonstans. Vi kommer att besöka en pestkyrkogård, lyckobrunn, fägata, potatisgrop och tjärbränning. Fornminnesstigen har lämningar från 1800-talet. Vandringen är lite backigare än vad vi vandrat innan. Vi är tillbaka innan bussen går hem. Vi hoppas på bra väder, om det ösregnar ställer vi förmodligen in utflykten. Vi tar beslutet på morgonen när barnen kommer. Förbered dem på att det kanske blir en tur i naturen.

Vecka 23 läxa:

Mån: Nationaldagen, lediga.

Tis: Läxhjälp. Bli klara med matteboken

Ons: Regnkläder med, lunch ute. Mattediagnos.

Tors: Vandring i Sjöstabygd ca 6km om inte vädret är för dåligt. Pedagoger kör till startplats och tillbaka till skolan. På kvällen har vi skolavslutning som börjar 17:30. Vi har en sång/klass därefter tal av rektor. Alla eleverna går in till respektive klass för att ha en egen liten avslutning med sin pedagog. Alla elever springer ut klockan 19:00, klassvis en efter en.

Fre: Sommarlov

Kommande agenda: