Åk 3 v.22 + info om utflykt

Nu är det endast tre skoldagar kvar och den här veckan har vi därför fokuserat mycket på att avsluta och göra färdigt uppgifter och häften som funnits kvar i bänken.

I matten har vi jobbat vidare i matteboken och repeterat arbetsområdet om geometri. Eleverna har rättat matteböcker och arbetsböcker.

På No:n pratade vi mer om grundläggande behov människan har för att må bra. Eleverna fick även reflektera över sina egna individuella behov som är viktiga för just dem. Vi tittade på en film om kondition samt en film om njurarnas funktion. På So:n avslutade vi arbetet om forntiden genom att jämföra och titta på likheter och skillnader mellan stenåldern, bronsåldern och järnåldern. I sina färggrupper genomförde de övningen sant eller falskt för att repetera och visa sina kunskaper om järnåldern.

På tisdag är det äntligen dags för den efterlängtade utflykten för åk 3! 🙂

Eleverna har önskat att få åka till ett badhus och bada och vi har naturligtvis försökt att ordna detta trots att alla badhus i ”närheten” redan har sommarstängt. Vi kommer därför istället behöva ta oss ända till Halmstad Arena badhus.

Vi beger oss i väg från skolan strax efter kl. 8 och det är Annica, Sandra och Manuela som kör en varsin bil. Väl framme vid badhuset är det troligt att vi tar en liten fika i väntan på att badhuset öppnar kl. 10:00. Vi tar med lunch från skolan som vi äter ca kl. 12 när vi har badat färdigt. Eleverna har valt ost- och skinkbaguett till lunch men de får gärna ta med något mer att äta om de vill. Vi beräknas vara tillbaka i skolan igen kl. 14.00.
Eleverna kommer alltså sluta lite senare den dagen. De elever som egentligen ska åka hem med 12:50 bussen, kommer i stället behöva åka ”15-bussen” om de inte blir hämtade. Hör av er om det krånglar till det på något sätt så löser vi det!

Ta med:
Badkläder
Handduk
Duschartiklar
Någon extra matsäck som t.ex. smörgås, frukt eller liknande om man vill.
Något att dricka
Fika (kaka/bulle)
Bilkudde vid behov
Något att sitta på, ex. sittunderlag eller tidning i påse

Torsdagen den 9/6 går eleverna i skolan som vanligt, ordinarie tid. På kvällen kl. 17:30 är ni varmt välkomna, då vi kommer att fira skolavslutning på skolgården. Vi samlas först utomhus för lite uppträdanden och tal och därefter går eleverna in i klassrummet med sin klassmentor. Ta gärna med en fikakorg så att ni då kan passa på att fika och umgås tills eleverna springer ut klassvis. Se tidigare blogginlägg om skolavslutningen.

Trevlig helg!!

V.23
Måndag:

Sveriges nationaldag – lediga
Tisdag:
Utflykt
Onsdag:
Idrott utomhus, ta med ombyte, skor och handduk.
Torsdag:
Skolavslutning 17:30