Veckobrev klass 2, v. 22

Hej alla!

Nu går dagarna fort och elevernas humör är på topp. Det känns som att alla är otroligt sugna på sommarlov nu. 🙂

På svenskan har vi nästan läst klart allas kapitelsagor. Vi har försökt att jobbat färdigt med arbetsböcker och häften. På matematiken har det också varit fokus på att arbeta färdigt med påbörjade uppgifter. Vi har övat mycket på vår sång (Glasslåten), bra om ni övar hemma på den med. På engelskan har vi tittat på The Muzzy och övat på att uttala olika ord och fraser. Vi har jobbat i engelskaportal och repeterat siffror i helklass. På NO:n har vi jobbat med vårt sinne synen. Vi har tittat på film om ögat och hur det fungerar när man ser. På SO:n har vi repeterat järnåldern och vikingatiden som hör till den senare delen av järnåldern. Vi har tittat på en film om järnåldern och Tollundamannen. Detta tyckte många var både läskigt och spännande.

Info: På 1950-talet hittades Tollundmannen i en mosse i Danmark. Först trodde man det var ett nutida mord eftersom han var så välbevarad. Han var från järnålderns början och ungefär 2500 år gammal!

Torsdagen den 9/6 går eleverna i skolan som vanligt från 8:55 – 12:40. På kvällen kl. 17:30 kommer vi att ha skolavslutning, ni är varmt välkomna att delta. Ta gärna med fikakorg. Mellan sång och utspring går eleverna går in i klassrummet och har en egen avslutning med klassmentor, då kan ni passa på att fika och umgås utomhus tills vi springer ut. Det finns ett tidigare inlägg om skolavslutningen och det kommer ett inlägg nästa vecka som lite påminnelse om hur det går till.

OBS! Skicka gärna med en påse att ta hem saker i till på onsdag då vi tömmer både bänkar och låda med extrakläder.

Jag önskar er en trevlig långhelg!

Vecka 23

• Måndag, LEDIGA
  • Tisdag, idrott, vi tittar på när 6:orna möter personal i brännboll
  • Onsdag, textilslöjd för de som inte är färdiga, ta med påse!
  • Torsdag, sista skoldagen, skolavslutning på kvällen
  • Fredag, SOMMARLOV

Kommande