Veckobrev åk 6, v 22

Sista skolveckan med skolarbete är nu avklarad och alla uppgifter är inlämnade! Kvar är bara 3 dagar med lite olika aktiviteter!

På tisdag blir det brännboll mot lärarna. Åk 6 utmanar sina undervisande lärare i brännboll medan övriga klasser hejar på. Tänk på att ha skor som går bra att springa i!

På onsdag åker vi till Linnéskolan för att hälsa på och träffa de nya klasskamraterna. Bussen går 8.30 från skolan och vi är tillbaka ca 12.30. Om någon elev vill komma direkt till Linnéskolan går det bra. Jag behöver då få ett mail från vårdnadshavare som meddelar detta.

Sista skoldagen (torsdag) åker vi på utflykt till Älmhult. Vi åker med bil från Ryfors ca 8.30 och börjar med att spela paddel i 1 timme. Sedan åker vi till Älmhults frisbeegolf och testar det samt fikar. Till lunch blir det pizza som vi förhoppningsvis kan äta ute i Bökhult. Vi avslutar med bad och fria aktiviteter i Bökhult. Vi är tillbaka vid skolan i god tid till att bussarna går. Är det någon som vill komma direkt till paddelspelet eller som inte vill åka tillbaka till Ryfors på eftermiddagen behöver ni maila mig så att jag vet detta. Om någon har ett paddelracket eller paddelbollar som vi kunde få låna vore det toppen!

Att ha med på utflykten!

• träningskläder till paddelspel
  • långa byxor
  • inomhusskor