veckoinfo åk 5, GLAD SOMMAR! :)

Hej alla föräldrar och elever i åk 5

Tack för ett händelserikt läsår, glad sommar !

Läsåret slutade med en kort vecka då vi hunnit avsluta det mesta av läsårets arbeten. Vi hann avsluta matteboken samt göra en diagnos på de sista områden i matteboken. Alla kämpade på in i det sista för att bli klara, så härligt att se. Vi jobbade klar med Stormaktstiden genom att göra analyser av dess uppgång och fall. Eleverna har även blivit riktigt duktiga på alla begrepp som vi övat och anknyter till epoken. Eleverna städade ur sina lådor som var fyllda med papper, de flesta fick med sig allt arbeten i sina väskor och är nu redo för nya utmaningar till hösten.

Torsdagen började med en härlig vandring i Sjöastabygd. Eleverna gick i ett högt tempo och vi stannade vid ett flertal kulturminnen för att lära oss mer om närområdets historia. Efter en långlunch i min trädgård åkte vi tillbaka till skolan och tränade inför skolavslutningen.

I går kväll hade vi en härlig avslutning med sång och fotbollsdans av klassen. Vi hade tur som kunde ha avslutningen utomhus samt njuta av allsång och uppträdanden från samtliga klasser på skolan. Jag vill passa på att tacka föräldraföreningen för sommarpresenten! Min nya fina mynta från er, får en hedersplats vid köksingången på min tomt. Chokladen ligger redan i magen. 🙂

Tack för gott samarbete under läsåret, föräldrar och elever.

Nu behöver vi ett sommarlov för att njuta och ladda upp batterierna inför sista läsåret på mellanstadiet vilken.

Välkomna tillbaka onsdagen den 17 augusti.

Tack för allt!

Glad sommar önskar Cilla, Hampus och Anette!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.