Veckoinfo åk. 4 v. 23

Då var läsåret till ända och sommarlovet är äntligen här! Det har varit ett väldigt fint år, och jag är djupt tacksam över att jag får ha dessa fantastiska elever även efter sommarlovet.

Veckan som gått har ju varit kort så det har inte varit många ”vanliga” lektioner, men eleverna har i alla fall redovisat sina bildspel om saker som intresserar dem och det gjorde de väldigt bra! Dessutom har vi haft matteprov, men jag hann ju tyvärr inte rätta dem innan eleverna gick på sommarlov. Om eleverna inte vill vänta till augusti för att veta hur det gick så skicka ett mail till janne.eliasson@almhult.se så kan de få resultatet den vägen.

För övrigt så har vi ägnat oss åt tävlingar, lekar, städning, utrensning av inaktuellt material, filmvisning (tack för film-fikat, Veronika!), korvgrillning och en del annat som hör avslutningsveckan till.

Skolavslutningen blev ju otroligt fin med ett härligt utspring, vacker sång från eleverna (och mer tveksam sådan från personalen 🙂 ) och ett väder som trotsade alla prognoser på ett positivt sätt. Det kändes härligt att kunna ha en riktig skolavslutning igen efter pandemi-eländet.

Avslutningsvis vill jag tacka er alla, både elever och föräldrar, för det här läsåret, jag hoppas att ni får en riktigt fin sommar och onsdagen den 17/8 är eleverna välkomna tillbaka för att börja årskurs 5.

Mvh Janne