Åk 1 vecka 23

Hej allesammans.

Denna sista vecka har susat förbi och vi har bland annat hunnit med:

• Att ha utflykt. Barnen kämpade på att gå på kulturstigen och vi fick en mysig stund i skogen tillsammans. Efteråt gick vi till Solgården och sjöng för de som bor där. Barnen var så fantastiskt duktiga och det var så härligt att se leendena som spred sig i de äldres ansikten. Som tack för att vi kom och för en enastående show blev vi bjudna på glass.
  • Göra färdigt påbörjade projekt.
  • Städat och gjort fint i våra bänkar och i vårt klassrum. Av alla papper som barnen har gjort under läsåret blev det en bok som de fick ta hem så kolla gärna i den.
  • Öva på skolavslutningssångerna (tack Evelina för det fantastiska arbete du har lagt ner)
  • Kollat på när 6: orna mötte personalen i en spännande brännbollsmatch.
  • Gått en tipsrunda där frågorna handlade om det gångna året och vad man såg fram emot när man sedan får kalla sig en 2:a. Svaren av det eleverna sa gick vi sedan gemensam igenom när vi hade vår lilla egna stund i klassrummet igår kväll.

Med detta sagt vill vi tacka barn och vårdnadshavare för detta läsår. Vi är så oerhört stolta över var och en av eleverna och vi ser fram emot att ses igen efter sommarlovet

Och som vi sjöng igår: Nu är det sommarlov……vi har alla längtat så!!!!

Glad sommar önskar// Sandra, Evelina, Maria och Annie