Åk 4, Välkomna till skolan!

Nu är snart sommarlovet slut och det är dags att börja skolan igen, denna gång på mellanstadiet! Det är mycket som är nytt och spännande med både nytt klassrum, kapprum och lärare och du har säkert många funderingar. Du kommer få en del svar i detta brev och sedan löser vi saker och ting som det kommer, vi lär tillsammans!

Jag som är din nya mentor heter Annika Kindblad. Om du eller dina föräldrar vill nå mig gör ni det enklast via mail, annika.kindblad@almhult.se. Jag svarar så snabbt jag har möjlighet. Du kommer att ha mig i svenska, matte, so och skolans val. I engelska och no kommer du att ha Janne Eliasson, i idrott Cecilia Winberg, i bild Annica Hedlund, i musik Evelina Johansson och i slöjd Jessica Ström. I klassen kommer även Manuela Moberg att arbeta.

Du behöver ha med dig en väska till skolan som du tar med in i klassrummet. Du får gärna ha en frukt med dig som du kan äta på anvisade tider.

På onsdag när skolan börjar kommer jag att möta upp er vid er nya ingång så att vi går tillsammans till klassrummet. I klassrummet har du fått en plats med ditt namn och med lite material. Under de första dagarna kommer vi inte att jobba så mycket med vanliga ämnen utan koncentrera oss på att lära känna varandra och skapa rutiner som gör att alla kan lära sig så mycket som möjligt.

Varje fredag kommer det att komma information på bloggen ryforsskola.vibloggar.nu om vad vi gjort och vad som kommer att hända. Det är viktigt att du och dina vårdnadshavare läser denna information så att ni inte missar något.

Dina skoltider är följande;

Måndag; 7.55-14.10

Tisdag; 7.55 – 14.10

Onsdag; 7.55 – 14.10

Torsdag; 7.55 – 12.40

Fredag; 7.55 – 12.40

Du kommer att ha idrott på onsdagar och fredagar men inte första skoldagen. Mer info kommer! Jag kommer att skicka med ett schema hem samt lägga in en länk på bloggen så att ni kan gå in och se ert schema när det är helt klart.

Du kommer att få hem ett personblad första dagen som jag vill att du och dina vårdnadshavare fyller i och tar med till skolan senast på fredag.

Jag ser fram emot skolstarten och alla härliga stunder vi ska ha tillsammans!

Vi ses på onsdag!

Annika