Åk 1, Välkomna till skolan!

Hej alla föräldrar och elever i åk 1!

Hoppas ni har haft ett härligt sommarlov och är redo för att börja skolan! Nu är det inte många dagar kvar tills det är dags att börja årskurs 1 och jag ser otroligt mycket fram emot att träffa er alla och lära känna er bättre.

På onsdag 17/8 kl.7.55 möter jag upp i det nya kapprummet där ni har fått era nya platser att hänga upp kläder vid. Klassens nya kapprum är nu i fjolårets 2-3:ans kapprum, dörren längst bort från huvudentrén, närmast fotbollsplanen och idrottshallen.

Eleverna får ta med sig en frukt/grönsak/smörgås att äta när vi har högläsning tillsammans innan rasten. Lunchen äter vi vid ca kl.10.50. Det är bra att ta med sig inneskor att ha på sig i skolan. Glöm inte att ta med extrakläder som ni förvarar i era lådor i kapprummet. Egna leksaker och pennskrin har vi som regel att det stannar hemma.

Mentor för åk 1 är jag, Annica Hedlund och kommer att ha den största delen av undervisningen. Ett par lektionspass i veckan kommer även Sandra Linde vara med i klassen. På tisdagar har eleverna idrott tillsammans med Filippa Winqvist och Anette Hedin. Eleverna behöver då ta med sig ombyteskläder och handduk då de duschar efteråt. Vid idrott inomhus behövs inga inneskor. I musik är det som tidigare Evelina Johansson som är undervisande lärare.

Skoltiderna är kl. 7.55-12.40 varje dag.

All information om vad vi har gjort och vad som kommer att hända kan ni läsa på bloggen, ryforsskola.vibloggar.nu . Ni når mig enklast på mail: annica.hedlund@almhult.se eller på fritids/skolans telefon: 072-1557690.

Eleverna kommer att få hem ett personblad första dagen som jag vill att ni fyller i och tar med till skolan senast på fredag.

Vi ses på onsdag!
Annica