Åk 2, välkomna tillbaka!

Hej alla elever och föräldrar i åk 2!

Hoppas ni har haft ett härligt sommarlov och är redo för att börja skolan! Vi börjar den 17/8 kl.7.55-12.40.

Ni kommer att gå mellan 7.55-12.40 varje dag.

Ni har fått byta kapprum, så nu har ni det kapprummet ni hade i f-klass. Där står uppmärkt med namn.

Ni får ta med sig en frukt/grönsak/smörgås att äta i anslutning till förmiddagsrasten.  Tänk på Förbud nötter sesam mandel Ryfors.  Lunchen äter vi vid ca kl.10.55.

Det är bra att ta med sig inneskor att ha på sig i skolan. Glöm inte att ta med extrakläder som ni förvarar i era lådor i kapprummet, vi är ute samtliga raster. Egna leksaker och pennskrin har vi som regel att det stannar hemma. Föräldrar: ha gärna som vana att ta en koll i kapprummet någon gång i veckan eller när ni har möjlighet. Passa på att ta hem kläder som inte behöver vara här, kolla i torkskåpet om där är något som är ert eller komplettera i deras lådor. Namna allt som går att namna så underlättar ni både för barnen och oss vuxna. Vi tränar på att hålla koll på sakerna i kapprummet, men svämmar platsen över kan det vara svårt 😉

Vilka lärare ska ni då ha? Jo, mentorer för åk 2 är som tidigare Evelina och Sandra. Som resurs i klassen kommer Daniel och Helen vara. Rosanna har SO och Annica Hedlund har NO. På tisdagar har ni idrott direkt på morgonen med Filippa Winqvist och Anette Hedin (Johan är föräldraledig till okt). Ni behöver då ta med er ombyteskläder och handduk då ni duschar efteråt. Nu ska ni börja med engelska en lektion i veckan och den har Sandra. Vi har fått en speciallärare till skolan som även är slöjdlärare, hon heter Jessika. Så henne kommer ni träffa i halvklass på slöjden varje onsdag och även vid andra tillfällen.

All information om vad vi har gjort och vad som kommer att hända kan ni läsa på bloggen, ryforsskola.vibloggar.nu . Ni når oss enklast på mail: evelina.johansson@almhult.se  sandra.linde@almhult.se eller fritidstelefon: 072-1557690.

Ni kommer att få hem ett personblad första dagen som vi vill att ni fyller i och tar med till skolan senast på fredag.

Vi ses på onsdag!
Evelina & Sandra