Åk 5, välkomna tillbaka efter sommarlovet!

Nu har det blivit dags för skolstart och att börja årskurs 5! En del kommer att bli annorlunda jämfört med i fjol, men mycket är sig också likt. Ni har samma klassrum, samma gamla mentor och de flesta lärare kommer ni också att känna igen. En ny lärare kommer ni dock att få träffa i slöjd. Hon heter Jessica och har både träslöjd och textilslöjd. En annan nyhet är att jag, och inte Cilla, kommer att undervisa er i biologi det här läsåret.

På onsdag går ni hel dag, det är alltså bra om ni som vanligt tar med er en frukt eller något annan mellanmål. Vi kommer dock inte att läsa efter schemat, vi tar dagen lite som den kommer.

Den första dagen kommer ni att få ett blad där vårdnadshavarna ska fylla i era personuppgifter, det är bra om jag sedan får tillbaka det så fort som möjligt, gärna denna veckan.

Era skoltider är följande;

Måndag; 7.55-14.10

Tisdag; 7.55 – 14.10

Onsdag; 7.55 – 14.10

Torsdag; 7.55 – 12.40

Fredag; 7.55 – 14.10

Ni har idrott på onsdagar och fredagar men inte första skoldagen. Jag kommer att skicka med ett fullständigt schema hem.

Vi ses på onsdag!

/Janne

Kommande aktiviteter fram till höstlovet:

17/8 Skolstart

29/8 Föräldramöte 17.00

9-10/9 Cykelutflykt med övernattning

14/9 Studiedag, fritids stängt

30/9 Simning för hela årskurs fem 09.30-12.00

14/10 Fotografering

17/10 Matteprov, kap.1-3

26/10 No-prov ”Skogen” och ”Hösten”

V 44 Höstlov