Förskoleklass skolstart!

Nu äntligen börjar skolan. Så spännande med en ny fas i livet.

Vi börjar onsdagen den 17/8 kl 7.55. När man vinkat till mamma eller pappa går man in och hänger av sig sina ytterkläder, om man har några i denna värmen;-) . Vi står och tar emot er i kapprummet.  Under dagen kommer vi att börja lära känna varandra och bekanta oss med skolmiljön.

Skolans tider är 7.55 – 12.40 varje dag. Vi äter lunch 11.55. Det är mycket bra om eleverna har med sig ett mellanmål som vi äter ca 9.40 då vi har högläsning.  Det kan vara frukt, grönsak eller smörgås. Tänk på att det inte får innehålla nötter och sesamfrön då det finns allergier mot detta.

När man börjar skolan är det mycket nytt. Det kan uppkomma frågor och funderingar kring många olika saker. Vi är lättast att nå på mail.  Ann.persson@almhult.se och Cecilia.weikel@almhult.se   Vill man inte ta det på mail så kan man lägga ett sms på tel nr 0476642663 och be oss ringa upp. Vi ringer vi så fort det finns en möjlighet för oss att göra det.

Trots att mycket är nytt så finns det vissa likheter med förskolans värld fortfarande. Det behöver finnas extrakläder i lådan i kapprummet. Allt från underkläder till tjocktröja. Regnkläder och vattentäta skor eller stövlar är ett måste då eleverna är ute varje dag oavsett väder. För att eleven (och vi lärare) ska kunna hålla reda på elevens saker behöver alla kläder vara namnade. Inneskor behövs för att slippa blöta strumpor och kalla fötter.

Vi kommer ge er all information via denna kanalen så ett tips är att kolla här minst varje fredag. För på fredagar kommer det ett veckobrev som ger er möjlighet till insyn i ert barns vardag här på skolan.

Kommande aktiviteter:

29/8 Föräldramöte kl 17.00

14/9 Studiedag, fritids stängt

v.44 Höstlov

17/11 Studiedag

21/12 Sista skoldagen för terminen

Välkomna!

Ann   Cissi   Maria   Hanna

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.