Fritidsschema

Snart drar skolan igång igen och det ska bli superroligt att starta denna nya termin efter sommarlovet!

Inför det nya läsåret har vi ändrat lite på rutinen för inläggning av tider i IST. Detta för att det ska bli så tydligt som möjligt för oss personal och på så sätt minimera risken att något går galet.

Skall ert barn vara på fritids på morgonen ska en morgontid läggas in EX. 06.45-07.55. Kommer ert barn med bussen och inte ska äta frukost ska ingen morgontid läggas in.

Om ert barn ska vara på fritids under eftermiddagen ska tiden skolan slutar anges som starttid t.ex 12.40-16.00. Detta gör att starttiden under eftermiddagen kan variera för ert barn beroende på när skolan slutar. Så om man har både fritidstid på morgonen och eftermiddagen ska två tider läggas in. T.ex 06.45-07.55 och 14.10-16.00. Åker ert barn första bussen hem eller blir hämtade direkt efter skolan ska ingen eftermiddagstid läggas in.

Är man på fritids en stund för att sedan åka ”2-buss” eller ”4-buss” ska följande tider anges i schemat

”Skolans sluttid”-14.20 = för att åka ”2-buss” hem

”Skolans sluttid”-16.05 = för att åka ”4-buss” hem

Anges inte dessa tider i schemat kommer vi inte att sätta ert barn på bussen, detta för att vi inte ska råka skicka hem ett barn som egentligen inte skulle åka hem.

Har ni några frågor får ni gärna kontakta oss på fritids!

/Fritidspersonalen

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.