Åk 4, Veckobrev v 33

Nu är vi äntligen igång! Det är en lite omställning för alla att vara tillbaka i skolan i denna värme så jag tror att alla tycker att det är skönt att vi startade med en kort vecka!

Denna vecka har vi ägnat oss åt att lära känna varandra lite mer samt till att planera hur vi vill ha det i klassrummet. Vi har pratat mycket om varför vi är i skolan och hur vi kan hjälpas åt så att alla kan lära sig så mycket som möjligt och så att alla trivs i skolan. Eleverna har så många kloka tankar om hur vi kan få det så bra som möjligt! Vi har samlat deras tankar i en naturbild som vi kan återvända till när vi behöver. Prata gärna med era barn om vad de kan göra för att bidra till studiero och trivsel i klassrummet.

Eleverna har också fått jobba med att beskriva vad de förväntar sig av mig som lärare. Vad är en bra lärare för dig? Eleverna jobbade med olika påstående som de fick rangordna utifrån hur viktiga de är.

Nästa vecka drar vi igång  med vanliga lektioner och eleverna följer sina schema. När eleverna får en läxa kommer det att stå här i bloggen. När eleverna fått sina datorer kommer vi till stor del att använda Teams till deras läxor. Hur detta fungerar kommer jag bland annat gå igenom på föräldramötet den 29 september.

Ha en trevlig helg!

Annika

Måndag; Slöjd

Tisdag; Veckans grej ”Kaninland”

Onsdag; Idrott – utekläder

Torsdag;

Fredag; Idrott – utekläder

No-prov ”Skogen” och ”Hösten” onsdagen 26/10

29/8 Föräldramöte 17.00

14/9 Studiedag, fritids stängt

14/10 Fotografering

26/10 No-prov ”Skogen” och ”Hösten#

V 44 Höstlov

8/11 Matteprov

17/11 Studiedag

21/12 Sista skoldagen för terminen

Det här inlägget postades i Åk 4, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.