Åk 3, v. 33

Hej alla!

Nu har vi kickstartat höstterminen. Det är mycket nytt för era barn. På måndag kör simskolan igång på Haganäsbadet i Älmhult, glöm ej att skicka med badkläder. 🙂 När det är simning på måndagar är det ingen idrott.

På måndagar kommer vi att gå igenom läsläxan som ska vara gjort till måndagen efter. Alltså måndag-måndag. Detta läsåret har vi ingen läxbok utan uppläsning av kapitlet sker inför mig så öva på texten hemma. På fredagar kommer vi att gå igenom engelskaglosor. Eleverna får några glosor att öva hemma på till nästa fredag, alltså fredag-fredag.

Denna kortvecka har vi bekantat oss med Nyckeln till skatten och jobbat i arbetsboken. I matematiken har vi repeterat uppställning med addition och subtraktion. Detta gör vi i helklass och i matteraketen på skolplus. Vi har jobbat med GOTD (grej of the day) där vi fick reda på mycket spännande fakta om H.C. Andersen. I bilden har vi repeterat varma och kalla färger, vi gör just nu en bilduppgift till detta (draw along). I engelskan har det nya materialet blivit introducerat (Champ 3). Eleverna har även fått testa Champ 3 i Bingel (digitala uppgifter). Vi har tittat på lilla aktuellt skola idag och diskuterat vem som barnen tycker ska bestämma speltid.

Vi har haft en fin första vecka och det är roligt att spendera dagarna med era fantastiska barn igen. 🙂

OBS! Det är några som ännu inte lämnat in personbladen, gör detta så fort som möjligt så att vi kan kontakta er om det händer något.

Nästa vecka

• Måndag: Läsläxa till nästa måndag (kapitel 1), simskola (badkläder, handduk, duschcrème)
  • Tisdag:
  • Onsdag: Simskola (badkläder, handduk, duschtvål)
  • Torsdag: Idrott (ombyte, handduk, duschcrème)
  • Fredag: Engelskaglosor till nästa fredag

Kommande