Åk 1, vecka 33

Hej allesammans!

Nu har eleverna gått sina första dagar i årskurs 1 och det är så roligt att få äran att lära känna dem! 🙂

Under veckan har vi främst fokuserat på att lära känna varandra, klassrummet och att sätta rutiner. Vi har bland annat pysslat med att skapa namnskyltar till bänken, målat bilder med sommarminnen och ritat och skrivit om vad man gillar. Vi har även genomfört gruppstärkande aktiviteter och lekt lekar, både inne och ute.

I torsdags hade vi vår första engelskalektion och eleverna var otroligt entusiastiska! Vi tittade på en film och tränade på hälsningsfraser och hur man säger sitt namn.

På fredagar kommer vi att ha lektioner i NO och ev. matte utomhus under förmiddagen. Se till att eleverna har med sig kläder efter väder, eftersom vi kommer att vara ute så länge det inte är allt för ruskigt väder.

Jag önskar er en trevlig helg!
Annica

V.34
Tisdag: Idrott inne, ta med ombyteskläder och handduk (ej inneskor)

29/8 Invigning av cykelväg kl.10. På kvällen är det föräldramöte kl. 17.00