Information om frukost, tillsynsansvar och parkering

Frukost: Många av våra elever har just nu försämrade busstider, vilket innebär att de får sitta länge på bussen på morgonen och/eller kommer tidigt med bussen till skolan. Efter önskemål från vårdnadshavare och i samråd med kommunen är det därför bestämt att de barn som åker buss är välkomna att äta frukost i matsalen från kl.7.30 om de vill. Det gäller även de elever vars buss ankommer strax efter kl. 7.30. De får inte ta av den varma maten (dvs gröt) eftersom den är tillagad efter det elevantal som är på fritids, men det erbjuds mackor, fil och flingor. Eleverna ska ha ätit klart till kl.7.50. Frukost erbjuds från och med måndag 5/9.

Tillsynsansvar: Åker inte barnet buss eller är på fritids, så är ni välkomna att lämna av barnet tidigast kl.7.40 på morgonen. Skolans tillsynsansvar börjar 15 min innan skolstart för de eleverna.

Parkering: Det är många som lämnar sina barn på morgonen och hämtar dem på eftermiddagen. På skolan kommer det bussar titt som tätt, vilket betyder att ni inte kan parkera där bussarna ska stå, för de måste kunna lämna/hämta elever på ett säkert sätt. Så ställ antingen på parkeringen eller runt innercirkeln.

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3, Åk 4, Åk 5, Åk 6, F-klass. Bokmärk permalänken.