åk 5 idrott

Hej åk 5

Vi hade tänkt ha en cykling med övernattning på fredag. Om det ösregnar så försöker vi flytta tältningen och cyklandet till en annan dag. Håll tummarna för att vi får bra väder. Om någon har problem med utrustning så meddela mig eller Janne, så hjälps vi åt att fixa utrustningen.

Vi kommer att cykla från skolan efter lunch. Cyklingen går till skärshultsvägen och ett litet skogsområde. I skogsområdet sätter vi upp tält. Därefter går vi Älmhults kulturstig som är ca 5 km lång och sedan tillagar vi en grönsakssoppa på stormkök. På kvällen sitter vi och myser vid en lägereld om vädret tillåter och sedan på lördagsmorgon vid 9 tiden är ni välkomna att hämta era barn, deras packningar och cyklar. Det går bra att hämta sina barn innan om de ska på andra aktiviteter på lördagen. Meddela Janne eller Cilla om ni behöver hämta ert barn tidigare. Packningen läggs i Cillas eller Jannes bil under fredagen.

Koordinaterna till lägerplatsen: https://goo.gl/maps/RUZycybjpgvFS3gc9

Att ha med sig:

Sovsäck

Liggunderlag

Underställ

Mössa

Vantar

Tjocktröja

Varma sockar

Regnställ

Gympaskor att gå i

Stövlar om det regnar

Ficklampa

Liten kudde

Hygienartiklar (tandborste, tandkräm)

Våtservetter/liten handduk

Burk att äta ur

Sked att äta med

Mugg att dricka ur

Vattenflaska

Snacks (max för 30 kronor -Cilla/Janne fixar om det är problem. Maila oss vid problem)

Cykel

Cykelhjälm

(kortlek)

Tält som tål väta: Noah 2st?, Jesper 5 st?, Ella 2st?, Elemina 4st?, Cilla 4 st

Mat

Kväll: Grönsakssoppa (potatis, lök, morot, kålrot, grönsaksbuljong, vatten)

Morgon: Äpple juice, smörgås/macka, smörgåsmargarin, ost, skinka, gurka.

Mvh Cilla och Janne