Fritids

Nu känns det att det är en höstmånad. Men det finns charm med det också.

I måndags gick vi till skogen där vi körde vinkgömme och kurragömma. I tisdags var 2 grupper utomhus och hade lekar medan de andra grupperna fick välja något skapande inomhus. På onsdagen hade vi studiedag. Men i torsdags pysslade barnen, de fick skapa träd av sina utklippta händer och sätta på löv och i fredags fick barnen möjlighet att välja mellan att spela spel eller pyssla. De målade på glas, pärlade fina pärlplattor utifrån en mall och skapade med lera.

Denna vecka ska vi arbeta mer med sortering, återbruk och att ta vara på hösten!

PS! Har ni toarullar och diskade glasburkar får ni gärna donera detta till oss 🙂

// Fritids

Det här inlägget postades i Fritids. Bokmärk permalänken.