åk 6 veckobrev v 37

Hej elever och föräldrar i åk 6

Här kommer information från vecka 37 veckobrev vecka 37. Vill informera om att varje onsdag finns det möjlighet till läxhjälp. Läxhjälpen är 2 timmar, man behöver inte vara på plats hela tiden. Om ditt barn stannar tänk då på att du som förälder måste hämta ditt barn.

Hoppas eleverna hade en härlig studiedag i onsdags. I torsdags under skoljoggen var 6:orna duktiga  på att hålla alla uppvärmningar för de andra eleverna på skolan. Klassen sprang sammanlagt 115 varv runt skolan!!

På tisdag och onsdag är jag på utbildning, Hampus kommer att vikariera för mig.

Under föräldramötet skrev några in tider för utvecklingssamtal. De elever som inte fått en tid behöver skicka ett mail till mig eller lämna in papper på vilka tider som passar hen. Meddela via mail om ni behöver tiderna utskrivna. Här kommer tidslistan utvsamtals datum åk 6.

De elever som har språkval engeska/svenska kommer att få läsläxa till varje fredag. De läser i en bok, denna bok skall åka med hem varje fredag. Eleverna ska läsa ett kapitel till nästkommande fredag samt sammanfatta kapitlet med några stödord. Loggbokspapper där kapitel nr samt stödord dokumenteras, följer med boken hem.

Mån:

Tis: Hampus har klassen Cilla på utbildning. Språkvalsläxa (Annas spanskagrupp)?

Ons: Hampus har klassen Cilla på utbildning

Tors: Inlämning idrottsläxan samt bli klar med sin Power Point om glasögon.

Fre: multiplikationstabell 6 och 7. Till Klöxhult 9:50-11:10. Språkvalsläxa (ty)?

Kommande agenda:

• 23/9 Klöxhult samtalsgrupp
  • 29/9 Redovisa Teknik ”glasögonens historia” + simning/livräddning i simhallen på Haganäs
  • 7/10 simning i Haganäs
  • 14/10 Fotografering