Åk 2 vecka 37

Hej allesammans!

Lite av vad vi hunnit med under veckan:

• På matematiken har eleverna fortsatt addera genom att bilda tiotal. Vi har även pratat om positionssystemet och tränat på att dela upp t.ex 17 i ental och tiotal för att sen addera var för sig.
  • I torsdags sprang eleverna skoljoggen. Klassen sprang på 10 minuter 97 varv runt skolan, som de kämpade! Sen hejade de på eleverna i de andra klasserna.
  • På svenskan har de tränat på att det ska vara versal i början av meningar, namn, orter och företag/föreningar. De har läst i sina bänkböcker en stund varje dag.
  • På tekniken tittade eleverna på en bild och fick i par skriva ner vilken teknik i samhället de såg på bilden. Därefter samlade vi ihop alla ord och eleverna fick välja ut ett antal att skriva in i sina teknikböcker.
  • På bilden fick eleverna en svart prick att utgå ifrån. En svart prick kan bli precis vad som helst, de fick verkligen igång sin kreativitet.

Vill påminna er som inte gjort det att gå in och fylla i korrekta telefonnummer på ”Ändra kontaktuppgifter till dig som vårdnadshavare”.

Vill även uppmana er som inte gjort det att fylla i IST Formulär. Där står information om bland annat de ipads som eleverna använder i skolan. Tänk på att båda vh ska signera dokumentet med bankid. Är det några problem kring det så bara hör av er så får vi lösa det 🙂

Vi önskar er alla en trevlig helg!

Hälsningar Evelina, Sandra, Daniel och Helene.

Att tänka på inför kommande vecka:

Om man fick läxa i 10-kompisar och missade att lämna in den, ta med den under nästa vecka.

Tisdag: Idrott – inne, ta med idrottskläder & handduk.

Fredag: Inlämning av läsläxan (ta med skrivboken)

14/10 Fotografering

V 44 Höstlov