Förskoleklass v 37

Veckan som varit har bjudit på växlande väder och hösten har verkligen gjort sitt intåg. Detta har vi pratat om i klassrummet och vad det innebär för djur och natur. Vi har fått en ny elev i klassen som barnen har tagit emot på bästa sätt.  På gymnastiken lekte vi godistrollet och gick över golvet på olika sätt t ex på tå. Veckans bokstav som vi arbetat med  var Bb. Som vanligt har vi skrivit, ljudat etc. I matematiken jobbade vi med lägesord som mittemellan, framför mm. Vi har också skrivit siffran 0 och 1.  Torsdagen bjöd på blött väder när det var dax för skoljoggen. Skurarna avlöste varandra men vi hade tur och det blev uppehåll när det var vår tur. Barnen sprang runt skolan så mycket de orkade i 10 min. Tillsammans sprang hela klassen 135 varv. I vårt tema värdegrund har vi tittat och diskuterat runt en film som heter Emanuel sviker sin kompis. Givetvis har vi även denna veckan hunnit med att leka fritt både ute och inne, ätit frukt och läst böcker.

Hoppas ni alla får en mysig helg!

Ann  Maria  Hanna  Sofie

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.