Åk 1 v. 37

Den här veckan har vi jobbat med bokstaven Oo på en massa olika sätt och fortsatt enligt arbetsscheman i svenskan. Det är så roligt att lyssna till eleverna när de stolt läser sin läsläxa. De visar verkligen att de tränar mycket under veckan! 🙂

På mattelektionerna har vi tränat vidare på begrepp såsom fler än, färre än, minst, störst, mindre än, större än samt storleksordna tal. Vi har även börjat jobba med talkompisar, vilket vi kommer att nöta en hel del så att det verkligen sitter. Eleverna har i vanlig ordning ”pratat matte”, visat hur de tänker med laborativt material samt jobbat i övningsboken.

I SO har vi jobbat med våra jag-böcker men i och med studiedagen hann vi inte så mycket den här veckan. Under NO-passet var vi upp till kullen vid vindskyddet och samlade lite löv som vi har lagt i växtpressar. Vi har även repeterat träd och trädens delar, på arbetsblad denna gång. På engelskan skapade vi ”pappersloppor” som vi ska använda oss av när vi tränar färger, siffror och verb/saker man gör.

I torsdags kämpade eleverna jättebra när de sprang Skoljoggen runt skolan. Det var vid tillfället 12 elever i klassen och tillsammans sprang de hela 59 varv på 10 minuter!

Tisdag och onsdag nästa vecka är jag på fortbildning och då kommer Sandra och Matilda undervisa era barn.

Jag vill även passa på att påminna er som inte gjort det ännu, att fylla i /godkänna IST formulär.

Trevlig helg!!
Annica

V.38

Tisdag:
*Idrott inne, ta med ombyteskläder och handduk.
*Läsläxa + lilla läxbok kapitel 3.
Fredag:
Utelektion, medtag kläder efter väder.

Kommande aktiviteter

30/9 Stena aluminium kommer och delar ut cykelhjälmar till alla i åk 1