Åk 4, v47

Vad kul att så många röstade på vår julkrans! Väldigt roligt att elevernas krans vann, de hade verkligen lagt ner jobb på den!

Vi har under veckan arbetat på med bråk i matten och kommer under nästa vecka att avsluta det kapitlet. Därefter kommer vi att jobba med statistik. I dag hade eleverna sitt sista läxförhör på multiplikation. På måndag kommer alla att få göra det stora multiplikationstestet som vi inledde arbetet med. Eleverna kommer då att se sin utveckling och få syn på hur mycket de lärt sig.

I NO:n arbetar vi som bekant med sjöar och vattendrag. Nu närmar vi oss slutet på området och det blir prov den 14/12. Eleverna har fått papper om vad man ska kunna för att bli godkänd och det ligger dessutom på teams.

Under veckan har flera elever i klassen haft med sig smink till skolan och använt pauser och raster till att sminka sig. Det är helt okej om eleverna med er vårdnadshavares tillstånd sminkar sig hemma men jag vill inte att man gör det här i skolan. Jag skulle uppskatta om ni pratade mer era barn om detta och poängterade att vi inte har med oss saker hemifrån om det inte behövs för skolarbetet.

Nästa vecka arbetar vi på som vanligt, inte många veckor kvar till jul!

Trevlig advent!

V 48

Måndag; Veckans grej ”Pizzaberg som exploderade”

Tisdag;