Förskoleklass v 47

Veckorna går i rasande fart och i helgen är det första advent.

Denna veckans bokstav var Rr vilket passade bra då vi på Lucia ska sjunga Rudolf med röda mulen. Vi har under veckan tränat sången och tittat på hela filmen om Rudolf och alla renarna. Vi har även denna veckan haft renar som tema.  Barnen har fått titta på faktafilm om renar och sedan skrivit ner fakta i sina skrivböcker. De har även ritat, målat och klippt ut renar som ni säkert sett när de fått hem dem. Barnen har också skrivit och arbetat med bokstaven Rr i sina arbetshäften och på ipad.

I måndags på gymnastiken sprang vi intervalls träning i en lek som heter Äppelknyckar leken. Vi hann även med att klättra , balansera ,fånga ärtpåsar och hoppa jämfota.

Onsdagen ägnade vi åt matematik. Vi spelade bingo, tittade på livet i mattelandet, skrev siffror och lekte lekar med siffror.

Idag fredag har vi pratat om advent och varför vi firar advent. Vi tittade på film om historien kring tomten, granen och julen. Vi hann också med att göra ”horn” som barnen ska ha på sig när de sjunger Rudolf med röda mulen

Trevlig första advent helg!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.