Förskoleklass v 48

På gymnastiken denna veckan tränade vi på samarbete med hjälp av en fallskärm som alla fick hålla i. Efter det lekte vi fjärilstagen. Vårt bokstavsarbete innehöll bokstaven Yy. Barnen gör stora framsteg och arbetar självständigt både i häftet och på ipads. I tisdags fick barnen skriva och rita sin önskelista till Tomten. Vi pratade också om barnens adresser, vad det är för något och även om hur man skickar brev med frimärke.  Barnens listor är postade och vi hoppas på att de får svar av tomten. Onsdagens arbete innehöll matematik i olika stationer, tex pussel, mattepapper mm. I torsdags var det den 1 december. Två barn fick dra i vår kalender som innehåller lite olika pennor såsom neonfärger, metallicfärger och glitterfärger. Barnen har också fått ett papper som är som en kalender där de ska måla en ruta för varje dag fram till den 24 december. Resten av dagen arbetade vi med svenska och sammansatta ord. Idag fredag har klassen fått göra en liten adventsljusstake med hjälp av lera, pasta och tops. Vi hann också med att prata om olika yrken. De fick även skriva och rita sitt drömyrke innan det var dax för fri lek och lunch.

Trevlig helg!

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.