F-3 Lucia 13/12

Varmt välkomna på luciafirande på Ryfors skola 13/12 i idrottshallen. Luciatåget startar kl.8.15.

F-klass, åk 1 och åk 4-6 kommer att sitta på anvisade madrasser på golvet. Till övriga besökare kommer det finnas golv, bänk och ståplatser 🙂

Luciatåget består av åk 2-3. Förskoleklassen kommer medverka med en sång och åk 1 medverkar med två sånger.

Klädsel för eleverna:

• Förskoleklassen har tillverkat sina accessoarer själva 🙂
  • Elever i åk 1 får gärna ha en tomteluva på sig.
  • För elever i åk 2-3 gäller följande: De får välja mellan att vara lucia (endast åk 3), tärna, stjärngosse, tomtefigur eller pepparkaksfigur. Är det så att ert barn inte vill klä ut sig så har vi bestämt deras klädsel i luciatåget ska gå i svart, grå, vit eller rött (utan tryck).

Vi önskar att de har kläderna med sig tills på fredag 9/12, märkta med namn. Är det så att ni behöver kläderna över helgen, ta med dem på måndag.

Undrar ni något så maila mig på evelina.johansson@almhult.se

Det här inlägget postades i Åk 1, Åk 2, Åk 3, F-klass. Bokmärk permalänken.