Smartklockor

Så här efter jul är det många som kommit med nya fina klockor. Klocka är ett fantastiskt verktyg och jättebra för barnen att få träna på, så väl digital som analog.

Däremot har de ”smarta klockorna” gott om andra funktioner som snarare är att jämställa med en mobil. Vi vill gärna uppmuntra eleverna till att bära vanliga analoga eller digitala klockor men ”smartklockor” som kan fota, ringa, spela in osv är inte tillåtet på skolan då vi har mobilförbud under skoldagarna. Självklart får de ha sina smartklockor till och från skolan men väl på skolan ska de hållas i väskan.

Då de smarta klockorna har funktioner likt en mobil så har mellanstadiet tillåtelse att använda sina klockor på utsatta dagar och tider då mobilanvändning är tillåtet.

Viktigt att tänka på är att skolan inte ansvarar varken för klockor, mobiler eller andra tillhörigheter som medtags till skolan.

/Ryfors skola

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.