Läxa åk 4

Idag har eleverna fått en läxa som innebär att de ska kunna placera ut 11 olika vatten på en Sverigekarta. Eleverna har tränat lite i skolan men behöver träna mer hemma. De har fått ett häfte med kartor som de kan använda för att träna. Det går också att träna på datorn sjöar och vatten (Öresund och Storsjön saknas). Den 18 januari kommer de att få ett litet läxförhör på detta.

Den 27 kommer eleverna att ha prov på Sverige genom att de ska skriva en egenfaktatext. Inför detta prov är det viktigt att de tränar precis som inför andra prov. Vilka sidor och övrig information om provet och kommande läxor hittar ni i bifogat dokument. Läxor och slutuppgift

Undrar ni något är det bara att höra av sig! Lycka till med träningen!