Förskoleklass v 10

Då har ytterligare en vecka snart gått!

I morgon är det studiedag och barnen är lediga från skolan. Fritids öppet för de som anmält.

Nästa tisdag den 14/3 ska vi få åka buss in till Älmhult för att titta på en teater som heter Skogen. Då behöver barnen ha med sig bilkudde för att sitta säkert i bussen.

Denna veckan har vi som vanligt arbetat en hel del:)

Måndag: På gymnastiken fick barnen lära sig reglerna och att spela spökboll. De var jätteduktiga. I klassrummet arbetade vi med att göra klart i bokstavshäftet.

Tisdag: Vi fortsatte kämpa med högfrekventa ord på olika sätt. Barnen kämpar på och många kan de flesta nu. Vi lekte även bokstavsbingo med stora och små bokstäver. I vår skrivbok tränade vi på lite välskrivning och att skriva bokstäver på ”rätt” sätt.

I tisdags startade vi också upp vårt nya tema som nu är förr i tiden. Det ingår i Astrid Lindgren genre och vi tittade på Vi på Saltkråkan och diskuterade sedan förr och nu.

Onsdag: Första passet innan rasten lyssnade vi på de låtar som gått till final i Melodifestivalen. Alla skolans elever fick sätta en stjärna vid det bidrag de tycker vi ska skicka till Eurovision festivalen. Efter rast, frukt och film skrev vi vidare  i vårt skrivhäfte och därefter arbetade vi på våra ipads med stavning och bokstäver.

Torsdag: Idag har vi jobbat på i matematiken med former. Detta startade vi med förra veckan och barnen har fortsatt där de slutade i sina häften. Vi har också spelat ett spel med olika former. I ett häfte blev det också bra träning på att använda linjal. Lite petigt men det gick finfint!

Önskar er en riktigt skön fredag och helg!

Ann  Cissi  Maria  Sofie  Helen

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.