Åk 6 Nationella prov i svenska!!

Nu är det dags för nationella prov i svenska för alla 6:or!

Eleverna har två prov på tisdag den 14 mars och två prov torsdagen den 16 mars.

Testet är tidsbegränsat och man kan endast ha dem dessa datum, jag hoppas att alla håller sig friska.

Båda testdagarna kommer eleverna att börja med ett läsförståelsetest därefter kommer de att ha andra lektioner. Skrivtestet kommer att göras efter lunch båda dagarna.

Eleverna får gärna ta med sig någon macka, dricka eller fika som de kan ha efter testen. Jag tar med mig något till dem som glömt. Medan eleverna gör sina nationella prov får de inte fika utan allt ätande sker efter proven.

De kommer att vara jobbigt för eleverna och deras energidepåer kommer att vara tömda. Det är två tuffa dagar de har framför sig. Jag hoppas att ni kan hjälpa dem genom att se till att de får en god natts sömn innan och extra peppning av er.

Vi har tränat mycket inför proven och jag hoppas att de känner att de har tillräckligt med bra strategier för att lyckas med dem.

Vänligen se till att ditt barn kommer i god tid innan 07:55.

//Cilla