Fritids v.10

Förra veckan på fritids fokuserade vi en del på finmotorik, barnens fantasi och motoriska utveckling. Vi tog också vara på det mycket fina vädret och hade en del uteaktiviteter. Vi började veckan med lite pyssel med vikgubbar och sedan var vi utomhus. Vi introducerade även en ny lek i idrottshallen, vilket blev väldigt lyckat och något som barnen tyckte var roligt. I onsdags och torsdags var vi ute hela eftermiddagen och njöt av det fina vädret där det erbjöds olika lekar och aktiviteter i form av röda lyktan och bollen i burken. Vi avslutade veckan med lite uppdelning där det byggdes legostad och plus-plus efter mallar. Vi var även nere i hålan och utnyttjade våra fina lokaler. Därefter var vi utomhus och avslutade veckan i solen!

Det här inlägget postades i Fritids, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.