Förskoleklass v 13

Vi började veckan med att vara i gympasalen. Där lekte vi ”Kom alla mina kycklingar” och tränade olika moment i ”Killerboll” som vi snart kan spela.

Bokstäverna denna veckan var J och X. Eleverna har kommit väl in i bokstavsarbetet nu. Det är verkligen arbetsro, alla jobbar och vi har lugn musik på i bakgrunden.

Vi har arbetat med stationer både på tisdagen och onsdagen. Det är ett bra arbetssätt som gör att vi kan utmana eleverna på deras egen nivå. Alla är ivriga att arbeta och med 20 minuters intervaller klarar alla att hålla fokus på uppgifterna. Det blev högfrekventa ord, välskrivning, legobygge, bygga kulbana, göra figurer av geometriska former, rita till en påsksång, skriva sina namna i plusplus och arbeta med Ipaden antingen Spel Ett eller Stava.

Vi har sjungit påsksånger tillsammans och haft många rörelsepauser till ”Fågeldansen”.

Eleverna har ritat till sången, ”Ett ägg och en tupp och en höna.” Sedan sjöng vi den tillsammans och eleverna fick hålla upp sin bild på rätt ställer i sången.

Eleverna har skapat fantasifulla ägg och arbetat i ett påskhäfte.

Veckan avslutades i Påskens tecken med påsklekar och påskpyssel. Eleverna fick gå på ordjakt inne på fritids och leta efter olika ägg som hade bokstäver. Dessa skulle sedan bilda ett hemligt ord och skatten var godis, vilket såklart blev en succé.

Vi kommer ha föräldradagar måndagen den 24/4 och måndagen den 8/5. Då är ni välkomna att vara med en stund eller hala dagen, vilket ni själva önskar. Var snäll och meddela oss via mail, ann.persson@almhult.se senast den 13/4 att ni vill komma, så vi vet och kan planera utifrån hur många vi blir i klassen de aktuella dagarna.

v.14 Påsklov

19/5 Lovdag

5/6 Lovdag

15/6 Skolavslutning på kvällen.

Glad Påsk önskar vi er alla

Cissi, Ann, Maria, Sofie och Helen

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.