Förskoleklass v 16

Vi började som vanligt i gympasalen där vi spelade spökboll. Eleverna har blivit riktigt bra på att kolla var bollen är och att försöka hoppa undan.

Vi har byggt upp en affär som eleverna efter röstning har döpt till Förskoleklassens affär. Där kan man köpa allt från frukt och grönsaker till nagellack och schampo. Eleverna fick gå två och två och handla varsin vara för upp till tio kronor. Efteråt fick de skriva upp vad de hade handlat och skriva en uträkning i sina nya mattehäften. Alla har ännu inte hunnit sitta i kassan men det ska vi hinna med. De har fått göra fina affischer för att locka kunder och satt egna priser på varorna samt gjort prislappar.

Vi har arbetat vidare med matten i klassrummet och alla har fått vara lärare en stund och göra ett mattetal på tavlan som alla skrev ner och sedan utse vem som skulle svara på frågan. Sedan blev det sammarbetsövning i att göra olika tal två och två.

Vi har fortsatt förbereda inför utvecklingssamtalen. Det blev så spännande när vi gjorde en tankekarta över vad vi hade lärt oss i förskoleklass. Så mycket som har hänt detta året.

Skolan fick några fågelholkar som ska sättas upp av oss på skolgården så att vi kan studera fåglar på nära håll. I det fina vädret passade vi på att göra dessa holkar lite fina och träna på att samarbeta. Nästa vecka kommer vi att sätta upp dem.

På onsdag den 26/4 ska vi åka till IKEA Museum, vi åker buss dit och tillbringar hela fm där.

Mellan den 2 maj till den 12 maj kommer ni alla vara välkomna på ert barns utvecklingssamtal. Vi ser fram emot att träffa er.

1/5 Lediga

18/5 Lediga

19/5 Lediga

5/6 Lediga

6/6 Lediga

15/6 Skolavslutning på kvällen

Hälsningar från Ann, Cissi, Maria, Sofie och Helen

Det här inlägget postades i F-klass. Bokmärk permalänken.